Rabu, 15 November 2017

contoh cara mengisi borang kiraan pinjaman ahlong

Diminta pengadu mengisi borang maklumat dan kiraan pinjaman ahlong dengan lengkap kerana sekiranya pengadu mengisi borang dengan tidak lengkap, ia akan menyulitkan proses pengurusan rundingan pihak PMCH dengan ahlong/syarikat pinjaman.

Contoh : 
Pengadu memberitahu pinjaman dibuat hanya RM1,000 tetapi ahlong/syarikat menjelaskan pinjaman tersebut adalah RM2,000 {2 akaun (RM1,000 + RM1,000)}. Hal ini terjadi kerana pengadu tidak dapat membayar bunga/pokok pada waktu yang telah ditetapkan. Oleh yang demikian, ahlong/syarikat akan menyatakan mereka membuka akaun baru rm**** .
Pengadu berangapan kes lama ( akaun 1 ) telah selesai, tapi hakikatnya tidak.

Pengadu dipaksa untuk membuat pinjaman baru

Pihak PMCH suka mengingatkan kepada semua pengadu sekiranya ada ahlong/syrikat yang membuat paksaan pinjaman walaupun pengadu tidak mahu meminjam dan ahlong/syarikat tersebut memasukkan ke dalam akaun peminjam secara tanpa rela dan hendaklah memberitahu kepada pegawai PMCH yang bertugas semasa itu.




Hubungi P.M.C.H
TEL : 012-3662127
ALAMAT :
No-36-1-1,
Jalan megan setapak 1,
Taman Megan Sri rampai,
53300 Kuala Lumpur.
Waze : PERUNDING MASALAH CETI HARAM (PMCH)
http://perunding-masalah-ceti-haram-pmch.business.site/
https://www.facebook.com/PerundingMasalahCetiHaram/

4 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  2. Nm sy dev..sy hendak minta nasihat dan cadangan sikit..sy ada pinjam ahlong india sebanyak 3k..bunga nak byr sebulan rm600..sy hanya dapat byr dua bulan sahaja..ni dah dua tahun sy tak byr..sebab tak mampu..sy hanya boleh melarikan diri sampai sekarang..sy ada dapat taw drpd kawan2 sy yg ada ahlong tengah cari..ada tak mn2 pihak yg blh tlg sy di johor bahru..sy pinjam ahlong masa dekat kl..sy risau keluarga sy diancam..pls help me..im chindian..

    BalasPadam
  3. Selamat pagi saya dari pihak suami saya saya ingin batuan dan nasihat,suami saya bekerja di perkapalan nalaya,dah 3 bulan tidak bergaji, suami saya tidak sanggup lihat anak dan isteri tidak makan, suami saya nikat meminjam wang pantas Kerna berharap dgn tarikh yang di bagi dah pun gaji, tapi malangnya gaji tak diri penuh dan suami saya di buang kerja atas sebab ah long dah viral suami saya, company tempat dia kerja halau dia dan bekas bos dia kata jgn kau cakap kau kerja sini, sekarang ah long tak dapat bayar dan gaji tak diberih semua, sekarang suami dan keluarga dalam keleparan dan ketakutan, kalau kau ah long tu tidak viral suami saya masih lg bekerja dan boleh bayar ansur ansur, tolong saya selesaikan masalah suami saya

    BalasPadam
  4. Saya pun dalam masalah pinjaman dengan ahlong,saya ingin dapatkan untuk menyelesaikan dengan mereka sebab pinjam sikit tapi bayar makin banyak pula

    BalasPadam